• X10 - problem export
  • X10 - problem export

    Claude > 15.06.2017, 11:33 AM

    I have problems to export ripped CD's. The ripping itself isn't a problem. When I try to export an album to a external source (USB,...) it always gives a problem.
    I always get the message "Error". You have any idea how to resolve this problem. I have already tried to put the settings to standard/original but that didn't resolve the problem.

    P.S. My X10 is not connected.

    thc
  • RE: X10 - problem export

    Administrator > 16.06.2017, 09:01 AM

    can you try to export to internal HDD1. Is that working?
  • RE: X10 - problem export

    audioman1 > 22.05.2022, 12:52 PM

    Habe auch das gleiche Problem wie dieser Kollege:

    "I have a Cocktail X10 and I am trying to export tracks to a HDD attached to the USB port. Everytime I select an album and try to export it, I get a message 'Music DB Scanning' and it just sits there. I have left it over night before and it's still doing the same thing the next morning (10 hours later)."

    Beim export zu internen HDD das selbe Problem.

    Edit: Jetzt funktioniert es, das Problem dürfte gewesen sein, dass die Konvertierung noch nicht fertig war.
  • RE: X10 - problem export

    citral > 12.06.2022, 11:06 AM

    moin,

    wäre es nicht einfacher, eine CD vorerst mit einem ext. Programm am Rechner zu rippen?

    Anschließend läßt sich doch bequem über Explorer/Netztwerk auf den X10, somit die angeschlossenen usb Laufwerke zugreifen  Wink

    Gruß Uwe